Trocadero-smak

1kommentarer

Idag plockade jag ihop en påse med lösviktsgodis och då hittade jag syrliga nappar med trocadero-smak! Vilken hit! Trocadero är  ju en gammal klassiker som man aldrig tröttnar på. Visste ni det här om trocadero?: Trocadero är en läskedryck som lanserades i Sverige 1953 av bryggeriet Saturnus AB. Den speciella smaken är ett resultat av blandningen apelsin och äpple. Äpple och apelsin...hmm..jag har druckit många trocadero men har aldrig lyckats lista ut att det är det den smakar... Tydligen var Trocadero mest populär i Norrland, där var det lika självklart att det fanns trocadero i läskkylen på fiket som att det fanns Hallonsoda men en kille jag känner som växte upp i de södra delarna av landet hade aldrig druckit Trocadero förrän han var typ 25 och ett halvt! Tänk er det!
Idag har jag varit på gymmet igen efter några dagars uppehåll. Kändes bra men imorgon ska jag ta i lite extra. Idag var jag inte riktigt med psykiskt. Hade tankarna på annat håll..
Imorgon ska jag för övrigt hälsa på på ett Bed and Breakfast utanför Hemse. Det är en tjej som heter Jessica som har gården Lindvide. Ekologisk inriktning så det ska bli spännande att se.  Jag ska också stanna vid Birgiths stuvbod och se om jag kan införskaffa lite tyger och mönster.

1 kommentarer

Mamma

11 Oct 2009 14:16

Det är en trevlig blogg du har, Lotta.Det är alltid intressant att gå in och läsa. Kram,Kram

Kommentera

Publiceras ej