Regn regn regn och sen sol

0kommentarer

Imorse när jag vaknade vid 05.30 öste regnet ner. Jag tog min prickiga regnkappa och sprang ut till bilen. När jag började närma mig färjeterminalen var det omöjligt att se vägen. Den var helt översvämmad och vattnet bara forsade fram. Jag fick köra upp på trottoaren och försöka ta mig fram där för på vägen gick det inte. Tror inte min bil mådde så bra vid just det tillfället men vad ska man göra...som tur är har man inte en ny skitbil utan en gammal och pålitlig sak...Gamla Bettan sviker aldrig :)

När jag sen skulle ta mig hemåt fanns inte ett moln på himlen. Solen sken och jag var tvungen att öppna takluckan för att få luft :) Aldrig är man helt nöjd!! Skönt är väl det....


Ikväll har jag hällt ättika på ogräset mellan stenplattorna på min uteplats. Jag har hört att det ska gå lätt att rensa bort allt efteråt och att det stoppar nytt ogräs att komma upp. Jag måste försöka få fint här för på tisdag har jag bjudit in till kafferep!



Kommentera

Publiceras ej