Grönsaker är livet...

1kommentarer

Idag efter jobbet blev jag upplockad av Ulrika, Olivia och Josephine och så åkte vi ut till Fole och gick på självplock. Vi plockade majskolvar och jäklar vad fort det gick! Schop Schop så hade man påsen full :) På vägen tillbaka hittade vi gurkor så då plockade vi några såna också. Sen gick vi in i butiken och där plockade jag på mig vitlök, squash och rödbetor.  Allt detta för ynka 60kr. Jag köpte förresten en solros också. Man blir så glad av solrosor :) Lyser upp som en sol..
gurkor



middag :)
Till middag blev det rödbetor och majskolvar såklart med smör och salt...mums!!!


Jag passade på att göra inlagd gurka

 gurkburk
                                                               Gurkburk

Squashen rev jag och blandade med diverse olika ingredienserna för att göra en choklad och squashkaka. Den blev superäcklig!!! Salt och jävlig. Vet faktskt nte om jag gjorde fel och tog för mycket salt. Tyckte jag gjorde precis som receptet sa men ingen gillar väl en salt kaka? Förutom om man ska dricka Dricku men då är ju enda anledningen att man ska bli törstig och få i sig mer dricku. Det blir nog smulpaj på kafferepet imorgon! Hoppas inte nån blir besviken...


1 kommentarer

Anonym

14 Sep 2009 22:08

Himla duktig du är....

Apropå saltning; du minns väl,farbror Melker "salta efter behag".Pappa

Kommentera

Publiceras ej