En dag i götet - sommaren 2010

2kommentarer

Vi började dagen med en tur på Universeum där vi såg många (fina) djur. Universeum är skandinaviens största Science Center. Man kan följa vattnets väg ned från fjällbäcken, längs sjöar och älvar, ut i havet! Vi besökte även regnskogen, akvariehallen och Kalejdo där vi löste brottsmysterier i Krimlab. Ett hus fyllt av roliga upplevelser för stora och små.



Lunch åt vi på Liseberg där de annonserade stort om min ankomst. Ja jag får väl skriva vad det står på skärmen för så stort blev det inte på kortet; Lotta på Liseberg.

Jag gick in helhjärtat för att vinna en stor chokladkaka på chokladhjulen men utan tur. Jag använde upp en hel påse med mynt som Henrik hade sparat ihop men utan att lyckas. Till slut fick jag upp en råtta ur en automat med gripklo. Efter alla ansträngningar blev vi sötsugna och delade på en stor Lisebergsvåffla.

Efter Liseberg gjorde vi ett besök i trädgårdsföreningen och åkte en tur med Paddan som går på den gamla vallgraven  och under de många broarna, bl.a. den låga "Osthyveln". Vi avslutade dagen i Botaniska trädgården, där man lätt hade kunnat tillbringa många timmar.

Efter en fullspäckad dag var vi rätt möra i benen så pappa fick komma med finbilen och hämta upp oss. Hemma hade mamma förberett middag. Tack och hej!

2 kommentarer

Henrik

08 Aug 2010 10:32

Härligaste semestern nånsin =)

Anonym

09 Aug 2010 14:37

Det är så fint på Liseberg. =)

Kommentera

Publiceras ej