Mmm godis..

1kommentarer

Mmmm...det bästa med att träna är att man kan äta massa godsaker och fortfarande ha ett gott samvete. Idag var jag på cirkelträning på gymmet. Gammal hederlig stationsträning á la skolgympa och guuud vad det tog bra! Mina armar är som överkokta spagetti så nu sitter jag i sängen nerbäddad under täcket och äter godis och sockerkaka. Sockerkakan börjar bli lite torr så frågan är om det verkligen är värt kalorierna?
Tidigare idag åkte Henrik och jag ut till hans föräldrars sommarställe i Eskelhem där vi fick skotta oss in. Det har snöat så mycket här att man får ut och skotta nästan varje dag men jag tycker faktiskt att det är roligt (förutom den där obligatoriska ryggvärken man får). De har en stor tomt med många äppelträd så jag ser fram emot hösten då jag ska öva på att plocka äpplen direkt från trädet och äta. I höstas hade jag lite ångest över äppelträdet här på 'min gård'. Jag vill så gärna tycka att det är romantiskt och härligt med egenplockade frukter men av någon anledning känns det mer naturligt att gå in på Willys och plocka ett färdigbesprutat äpple från fruktdisken. Antar att det har något att göra med att jag är uppvuxen i ett fruktträdslöst landskap..
Äppelträd på hemlig ort

1 kommentarer

Anette

21 Feb 2010 21:59

Du har inte varit på Kullavik på hösten, heller! En miss i uppväxten, från the parents! :)

Kommentera

Publiceras ej