Crazy shopping, äntligen!!

0kommentarer

Nu är vi lyckliga! Kom precis hem i taxi från en galen shopping spree....vi hade så många påsar att det faktiskt inte gick att gå eller ta tunnelbana =)
Hanna har investerat i en jättefin vinterjacka och vi båda har shoppat upp oss på Converse-skor precis som planerat. Vi har haft en annan attityd idag och satsat mycket på att njuta av tillvaron (dricka latte, varm choklad, äta crepes och spana på byggnader) och det verkar va då man hittar flest fina kläder. Vi började dagen vid south ferry och tittade på Statue of Liberty och tog oss sedan upp till Chinatown där vi skulle äta lunch. Efter en snabb titt på vad de andra åt ångrade vi oss (t ex bläckfisksoppa). Det räcker med att vi åt fiskinälver, broskbitar och andra konstiga saker på en koreansk restaurang häromdagen.



Det är väldigt farlig trafik här och jag får hålla i Hanna så hon inte lägger sig i korsningarna. Varje gång vi ska gå/springa över gatan ångrar hon sig efter två steg och försöker tvärvända men ibland är det halt så det har hänt att hon har ramlat och inte lyckats ta sig upp innan bilarna börjar närma sig i full fart. Jag skulle gärna hjälpa henne upp men jag står alltid dubbelvikt av skratt och kan inte förflytta mig en meter utan risk för läckage i byxan. =D


För att övertala Hanna om att göra som jag vill i olika situationer har jag kommit på ett vattensäkert tricks...jag börjar varje mening med : I Sex and the city gör dom....
Min attityd har förändrats lite under dessa dagar...numer säger jag (efter jag har tittat på prislappen) : Det kostar bara....(250 dollar)...

Kommentera

Publiceras ej