söndag

2kommentarer

Idag har vi utforskat 5th Avenue och Central Park. På 5th Avenue var det väldigt många dyra och fina affärer (vilket betyder att vi inte har shoppat så mycket idag heller). Vid Rockefeller Center åkte folk skridskor, kanske hinner vi också med det nån dag. Det var fint i Central Park men det är nog en park man ska njuta av på sommaren för det var rätt kallt att gå runt nu på vintern. I närheten av Central Park hittade vi en diner av typen Pulp fiction där vi åt en riktig amerikansk hamburgare med pommes. Vi åt den vid lunchtid och nu vid halv 11 på kvällen är vi fortfarande inte hungriga.... Vi skippade middagen och tog oss en drink på en jazzklubb med liveuppträdande istället.

Vi har varit inne på två jättestora leksaksaffärer där vi har spenderat mer än nog med tid. Jag hoppas Bella har förstånd att uppskatta presenten =) På den ena fick jag iallafall köpa lite godis fast jag var mer sugen på Sangria. Kanske kan jag få det imorgon.

Vårt hotell ligger på Restaurant Row så vi har många restauranger att välja på. Time square ligger bara 4 minuters promenad från hotellet. Det blir dock många och långa promenader så våra fötter ömmar en hel del. Hanna har gått sönder ett par strumpor och ett par skor. Kanske får hon köpa nya imorgon.

Nu är det dags för sängen så god natt!

2 kommentarer

Anette

11 Jan 2010 07:29

Ni har bra läge på hotellet, förstår jag. Ni hinner göra mycket på er semester. Kul! Jag får också lust att resa!! Ha det fortsatt gott! Kram

Henrik

11 Jan 2010 16:14

Crazy! =)

Kommentera

Publiceras ej