En solig lördag

0kommentarer

Idag spände jag och Henrik på oss pjäxor och skidor och gav oss ut i spåren. En lång fin tur från VOK-stugan via Svaidestugan med fikapaus och tillbaka till VOK. Allt som allt blev det 10km skidåkning. I fikakorgen hade vi pizzabullar och kanelbullar som vi värmde på elden samt bananer och te med citron och ingefära. Vädret var strålande fint och jag känner nu på kvällen att det bränner lite i ansiktet. Kanske är det dag att leta fram nån solskyddsfaktor? Kanske får bli ett besök på apoteket imorgon.

På eftermiddagen tog vi en tur till Hemse och tittade på butiken som min hyresvärd har öppnat. Jag hittade en emaljerad tratt som jag ska använda när vi gör ingefärsdricka. 25 väl spenderade kronor.
Till middag åt vi en Het räkgryta med broccoli och rivna morötter. Grytan var väldigt lätt att göra, bara lök, champinjoner, cremé fraishe, chilisås, sambal oelek, salt, peppar, cayennepeppar och räkor. Superlätt och super gott! Istället för ris till hade vi kokt broccoli och rivna morötter. Henrik håller på att deffa så vi försökte hålla nere på kolhydrater =)

Kommentera

Publiceras ej