Bilbesiktning

2kommentarer

Idag var det dags för för den stora dagen vi gått och väntat på. (Vi = jag och bilen) En lite mer orolig än den andra. Bilen har varit cool-lugn hela tiden. (Jag borde kanske ha anat att det skulle gå vägen.) Jag kom dit lite nervös. Fick för mig i sista minuten att den bokade tiden var 10.30 och inte 11.30 som klockan snart skulle bli. Den lilla panikattacken skulle visa sig vara obefogad men i all hast körde jag fel och i den långa gutebacken ramlade helt plötsligt fälgskyddet av (det nya som jag hittade efter att ett hade ramlat av tidigare i höstas). Jag fick svänga in på en grusväg, tvärnita och springa ut och hämta upp fälgen igen.  Jag sparkade! dit skyddet igen och körde iväg till bilprovningen. Väl där visade sig det att jag inte hade tagit fel på tiden och jag kunde andas ut. Fick köra in nästan på en gång och det visade sig att besiktningskillen var lika gammal (eller ung och fräsch som jag sa ;)) som Saaben. Båda födda -88. Vet inte om det var min förtjusande uppenbarelse eller bara saaben men godkänt blev det i alla fall! Några småsaker som måste fixas till nästa år (som att för första gången sedan -88 lossa på dragkroken) men tillbaka behöver vi inte komma förrän om ett år i alla fall. Nu ska vi bara tuta och köra!!



2 kommentarer

Anette

08 Nov 2010 18:44

Härligt, härligt, både för dig och saaben!! Nu får ni mysa tillsammans ett år till, hoppas jag.

pappa

08 Nov 2010 19:44

Grattis! grattis...

Kommentera

Publiceras ej