Vacker eller onödig?

1kommentarer

Jag vet att många människor tycker att orchideer är jättevackra men jag kan inte låta bli att tycka att dom är lite onödiga. Jag fick en orchide för ganska precis ett år sedan och strax efteråt ramlade blommorna av. Sedan dess har min orchide bara varit två pinnar som står rakt upp. Nu äntligen har det kommit en blomma men är det verkligen värt ett års väntan? Jag kanske är ensam men jag tycker inte det. Det är den enda blomman jag har och Henrik är gullig och vattnar den med jämna mellanrum så därför har jag inte kastat ut den men jag tänker minst en gång om dagen att det är en jävligt ful och onödig blomma, bara två pinnar...Nu ska jag njuta av den här enda blomman så länge den finns kvar men nog sjutton uppskattar jag smultronplantorna i rabatten så himla mycket mer!



Visste ni att 3 kvinnor och 0 män har namnet Orchide i sverige? Så är det.


1 kommentarer

Anette

23 Jun 2011 12:45

Men duu, den där enda blomman är för hemskt fin!!

Kommentera

Publiceras ej