Luften gick ur

4kommentarer

Igårkväll när jag var på väg till Henrik fick jag punktering på bilen, mitt på E4an. Jag svängde av vid Rotebro och parkerade utanför Willys. Jag tog ett djupt andetag och öppnade upp bagageluckan för att se vad jag hade att jobba med....domkraft - check, reservdäck - check, fälgkors - nepp inget sådant...problem! Mobil - check. Ringde Henrik som tog på sig jackan och kom direkt. Jag stoppade en annan bil och fick köpa deras fälgkors för 50kr + 40kr för den goda viljan. Jag måste säga att jag hade klarat det själv om det inte var för att muttrarna satt så jäkla hårt så det var tur att Henrik var där med sina stora muskler...

Vi bytte däcket i regnet och kunde sedan åka hem. Så här ser nu min bil ut...det ser ut som om den kommer direkt från Polen..



Nu är 4 nya däck beställda. Lika bra att byta ut alla till friska, härliga, runda däck. På fredagmorgon ska de sättas på så jag hoppas att allt går efter planerna...


Tycker jag borde få några extra vuxenpoäng...jag blev inte upprörd och stressad och jag ringde inte till pappa (även om jag hade lust) Henrik ringde dock till hela sin familj så jag antar att vår gemensamma vuxenpoängsskala är tillbaka på 0 =) Lika bra det för riktigt än vill jag inte bli gammal, gaggig och tråkig!

4 kommentarer

Svante

18 May 2011 15:02

Köp en burk lagningsspray oxå, kan alltid vara bra och ha... :-)

Anette

18 May 2011 16:47

Du fixade det!! Toppen!! Tror inte jag hade kammat hem många vuxenpoäng....där på E4:an. Glad om jag klarar det här i vår lilla by!

Kristoffer

18 May 2011 17:58

Hoho, jag hade ringt pappa direkt! Men ja, fälgkors är bra att ha...

Henrik

19 May 2011 14:42

Skotthålsliknande punkteringar är inget man lagar med punkaspray... Glad att vi fixade det så snabbt =)

Kommentera

Publiceras ej