Utflykt i Stockholm

0kommentarer

Idag efter skolan gick jag på dejt med Henrik i stan. Han hade en stund kvar tills han skulle börja jobba så vi passade på att äta lunch/fika tillsammans. Mysigt! Efter dejten gick jag till Nordiska museet för att kolla in biblioteket i källaren.





I biblioteket letade jag reda på hyllan om turism och resor eftersom det var det jag var mest intresserad av. Gissa vad jag hittade där?! Jo bilder från Furillen.



I tidningsstället i biblioteket hittade jag denna fina katalog


På väg ut kunde jag inte låta bli att gå och titta i butiken och på vägen dit hittade jag denna tavla som skulle flyttas från museet och ner i arkivet. Synd på en så glädjande bild tycker jag :P

Sjung med alla!

Jag tyckte texten var helt underlig och surrealistisk så jag blev väldigt glad när jag hittade denna text om tavlan av Mats Lundin.

 

 

När jag sedan gick från Nordiska Museet tog jag två fotografier på vardagslivet i en storstad. Den första på en väldigt välklädd kvinnas sko där det fastnat ett löv. Liten tuva stjälper ofta stort lass eller som vi säger i dagen samhälle: Litet löv stjälper ofta hel kvinnas uppsyn


Den andra bilden är av en kvinna som rastar sina hundar. Jag undrar om hon och hundarna hade samma förväntningar av promenaden och om alla var lika nöjda med resltatet?

Kommentera

Publiceras ej