Räddaren i nöden - ett vardagsäventyr

0kommentarer

Igår åkte jag ut till Arlanda för att hjälpa Vilhelmina turistbyrå att fixa till en monter som dom inte var nöjda med. Efter lite påtryckningar och trixande i incheckningsdisken fick jag tillslut gå igenom säkerhetskontrollen till terminal 3. Jag hade en personlig vakt som höll mig under uppsikt hela tiden och det var nog lika bra, annars hade jag kanske hoppat på ett flyg norrut! Han tog med mig in bakom kulisserna på flygplatsen så jag var ute på landningsbanan och spanade, inne i något sorts kontrollrum och såg bagagebandet från andra sidan. Det var som taget ur ett avsnitt av den påhittade såpan "Arlanda flygplats". När montern var tillfixad vandrade jag runt på terminalerna med ett bord på en vagn och kände mig lika mystisk som James Bond.

 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej