Sovmorgon? Ja tack!

1kommentarer

Imorse tog jag en lång sovmorgon och klev upp vid halv tio, satte igång kaffebryggaren och skar upp några skivor av brödet Henrik bakade igårkväll. Sitter nu vid köksbordet och äter, läser en bok och tittar på regnet utanför fönstret. H åkte till jobbet tidigt så jag njuter av ensamheten ;) Om en stund ska jag åka till Audrée och träffa henne och Gabriel, mys! Han är ganska precis en månad gammal nu.


Helgen har varit supermysig utan måsten och ska göra. I lördags var vi hemma hos några av Hs kompisar som har flyttat in i ett litet torp en bit bort här i Väsby. Supermysigt hus från typ 1800-talet med trägolv och kakelugnar. *avis* De bjöd på Boullabaise (reservation för stavningen) som var jättegod och glass till efterrätt. Vi blev kvar till långt in på natten så igår sov vi ända fram till....halv tre! Hjälp där försvann den dan! Vi förflyttade oss in till vardagsrummet och slog på Flickan som lekte med elden. Jag måste säga att jag inte riktigt gillar den här triologin. Böckerna var så bra att jag antar att filmerna inte kan leva upp till mina förväntningar.
Till middag blev det fläskfile med svamp, purjolök och gräddsås serverat med kokt potatis. Jättegott! och enkelt att laga. Sedan blev det en till film...den hette något i stil med...Cloudy with a chance of meatballs. Den var rolig!

1 kommentarer

Anette

07 Dec 2009 19:15

Det finns tydligen "pärlor" överallt i vårt avlånga land. Det gäller bara att hitta dom!!

Kommentera

Publiceras ej