En ny första gång

0kommentarer

Idag gick Lisa och jag på bicramyoga för första gången. Man yogar i 90 minuter i ett 40 graders varmt och fuktigt rum. Det var plågsamt. Jag kan med stolthet säga att det var det värsta någonsin, nu kan det bara bli bättre. Man börjar med en andningsövning och gör sedan 26 positioner med två repetitioner av varje innan man avslutar med ännu en andningsövning. Jag vet sedan tidigare att jag har lågt blodtryck men har inte märkt av det så mycket på sista tiden. Idag på första andningsövningen kände jag det direkt. Jag blev snurrig så fort jag ställde mig på yogamattan och i första repetitionen av första posen så var jag sekunder från att svimma. Jag fick ledas ut av tränaren och ligga på golvet utanför rummet och dricka kokosvatten tills jag mådde bra igen. Sen gick jag in till de andra och fortsatte. När vi var klara fanns det inte en torr fläck någonstanns på mina kläder. På onsdag ska vi testa igen och då hoppas jag klara mig längre än till första posen!
 
 
Vi gick på ett väldigt trevligt café och åt frukost efteråt. Det kändes bra att fylla på depåerna igen!
 
 

Kommentera

Publiceras ej