Ett gott skratt innan helgen

1kommentarer

Tänkte bjuda på ett gott skratt innan helgen tar vid men ni får vänta lite till. Jag insåg att det är tre dagar sedan jag uppdaterade bloggen och det beror helt och hållet på att jag har varit ledig! Dagarna bara rusar iväg när man är ledig! I onsdags spenderade jag hela dagen vid symaskinen och nu kan man se vad det ska bli! Dragkedjan och axelbanden väntar på att bli fastsydda men annars är den klar.
Igår fick jag celebert besök av Mats som satte upp element i min lägenhet. Det visade sig att vi varit på samma fest en gång i tiden...robinsonfinalen i Kittelfjäll! Jag som full tonåring och han som reporter på Expressen :) Världen är liten...
På eftermiddagen åkte jag in till stan och mötte upp Ulrika för en fika. Vi gick till nya gallerian och drack en jättgod latte och åt en pralin. Jag försökte sno en bild från hennes blogg men det gick inte så ni får väl helt enkelt fantisera ihop en bild av hur gott det var. Sedan avverkade jag nästan alla punkter på min att göra-lista.
Bland annat köpte jag goda teer, en tesil och en dragkedja. Smakerna jag köpte var Fläder och Äpple (grönt te), Goji och Havtorn (grönt te) och Bombay Chai som är en blandning av grönt och svart te.


Nu ska jag bjuda på mig själv...när jag kom till gymmet idag hämtade jag ut en nyckel till bastun/jacuzzin och som pant lämnade jag min nyckelknippa. När jag bytt om till träningskläder kom jag på att nyckeln till mitt lås är på knippan som jag lämnade i receptionen. Det var lite folk i gymmet så jag satte bara på låset på skåpet men låste inte. Sprang en stund på löpbandet och kom sedan tillbaka till omklädningsrummet där jag slängde av mig kläderna, tog fram handduken och låste skåpet. Sedan slog det mig att nyckeln till låset låg i receptionen och det enda jag hade på mig var en handduk, Shit! Ja, ja tänkte jag det är bara att ta tjuren vid hornen så gick jag ut och hämtade min nyckel. Jobbigt bara att förutom de två tjejerna som jobbade så stod den där snygga receptionisten där....tur att jag hade min handduk :/

1 kommentarer

Mamma

18 Oct 2009 15:47

Jaa du, så det kan gå!!!

Kommentera

Publiceras ej