Tyger och Lindvide

3kommentarer

Imorse klev jag upp direkt när klockan ringde, åt ett par mackor och åkte sedan till gymmet där jag körde ett pass BodyPump. Det är pass som jag tycker är tungt psykiskt. Jag är så svag och känner inte riktigt än att jag har koll på alla övningar och tekniken. Alla andra som är där ser ut som om dom har varit på varje pass sen dom öppnade gymmet... Men jag ska inte ge upp för att det är tungt att va svagast i gruppen :P Jag ska kämpa på och bli starkare än alla andra (eller så att man iaf ser att det finns en muskel i armen). Därför sitter jag nu och peppar mig själv med godis och kakor... Ja ni känner ju mig :/

Efter passet åkte jag ner till Hemse och trodde i min enfald att det skulle gå att hitta en latte i den byn men där gick jag bet. Latte är tydligen ett storstadsfenomen, på landet dricker man bryggkaffe och inget annat! (möjligtvis bryggkaffe på fat men där tar valmöjligheterna slut) Jag skippade fikat och gick till tygaffärren där jag köpte ylle- och lintyg plus tyg och mönster till en 50-tals klänning jag ska prova att sy. Ni kanske får se resultatet nästa sommar :)
Sedan körde jag vidare till Lindvide där jag blev (varmt) mottagen av två ivriga hundar! De undrade nog vem det var som kom till vägs ände för att hälsa på. De lugnade dock ner sig lite när de fått dofta och hälsa på mig. Jag saknar verkligen att ha hund och längtar till den dagen då jag kan skaffa mig en egen! Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge. Jessica har verkligen köpt en fin gård och fixat till den smakfullt. Magasinet som var omgjort till Bed & Breakfast var verkligen jättfint om än lite kallt nu på hösten. Men så är det ju ett sommarboende också. Hon har mycket fina möbler och gamla saker. Blev helt klart inspirerad! Skulle vilja ha ett eget sådant ställe! En liten loppis på gården och en gammal ruin där man kan sitta och filosofera på kvällarna. Ja det var verkligen fint! Kan rekommendera alla som ska till Gotland på sommaren och vill bo lantligt att ta in en natt eller två på Lindvide.
Ikväll har jag blivit inbjuden på fotbollskväll med Erika så jag ställer upp för laget och gör en insats till hejaklackandet. Mysbyxor var ett krav och det ska jag väl kunna uppfylla :)

3 kommentarer

pappa

11 Oct 2009 12:06

Hej! kom fr fjället, -8 grader på morgonen, ca 5-10 cm snö men körde vägen!, och läste din blogg. Intressant med Lindvide, såg verkligen fint ut där. Ett besök till sommaren kanske? Ha det bra. Kram fr pappa

Mamma

11 Oct 2009 14:14

Lindvide måste vi besöka till sommaren. Ska bli intressant att se dina tyger. Hittade du mönster till klänning? Kram

Rebecca

12 Oct 2009 23:46

Kommentera

Publiceras ej