Ett liv innanför murarna..

5kommentarer

...hade jag tidigare. Nu har jag vidgat mina vyer och börjat leta mig utanför murarna. Ibland måste man dock återvända för det är ju ändå här allting händer! Här finns cafeér till tusen, restauranger väl värda både ett och två besök, (en) pub och mycket annat. Ni hör ju vad mitt liv kretsar runt...mat och dryck :)

Just nu sitter jag på ett av mina favorithak, Hedbergs bok och musikcafé (www.hedbergs.org) Här kan man äta lunch även om man inte är en vanlig svensson som äter prick klockan tolv utan mer..sentänkt...som jag och vill ha lunch klockan fyra på eftermiddagen. Lunchpaketet består av en otroligt god macka (idag blev det med mozarella, tomat och basilika), en läsk/juice, kaka (tror jag ska satsa på blåbärspajen, den ser läcker ut!) samt en kaffe som man utan extra kostnad får byta mot en café au lait. Det sistnämda har blivit en viktig orsak att gå hit. Inte ofta får man byta en vanlig kaffe mot en latte utan att betala extra. Allt detta för 65kr! Det är endast om man önskar sig en saffranspannkaka istället för en "vanlig kaka" man får lägga till 10kr. Det är det väl värt!! Saffranspannkaka med salmbärssylt och grädde är ett måste att tycka om om man ska bo på Gotland. När man vill flytta hit får man ett frågeformulär med frågor som liknar dessa:

- Tycker du om saffranspannkaka?
- Är du en fårskalle?
- Gillar du maskerader?
- Känner du ett medfött agg mot danskar?

Har du svarat Ja på minst tre av ovanstående frågor är du välkommen till vår ö. Du kommer att passa bra in!

5 kommentarer

Pappa

10 Sep 2009 18:44

Hej igen! Du passar ju bra som Medeltidsgumma!

Anna

10 Sep 2009 21:39

Men hallå!

va roligt att du skaffat dig en blogg..

då kan man se va du ha för dig om dagarna :))

tycker de e skita skojigt o man ha ju ngr man följer..hur e det annars?

fint kort!

ha det bra

kram

Ellinor

10 Sep 2009 22:55

Hej!



Hittade hit genom din kommentar hos Anna. Vet inte om du minns mig, men är kompis med Anna iaf. Blev hur som helst jättenyfiken, bor du på Gotland?! Jag är svårt "avundsjuk"! Har alltid sagt att jag ska åka dit nångång och cykla Gotland runt, eller ja, åtminstone åka dit (det vore ju en början) men det har aldrig blivit av :( Fast livet är ju inte slut än ;) Kommer att kolla in din blogg lite nu och då (om jag får) och hoppas på att få höra om hur det är att bo där (om jag nu inte fått det hela om bakfoten förstås). Hur länge har du bott där förresten??



Ha de gott!

/Ellinor Eliasson

Mamma

11 Sep 2009 08:19

Hejsan Lotta!

Du gör bra marknadsföring för "din" ö!! Längtar redan till Hedbergs!

Det syns på fotot att du är en äkta gotländska!!

Kram, kram

Ann-Sofie

11 Sep 2009 11:23

Hallå hallå.. Så tjusig Du är. Du bär verkligen upp dedär kläderna!

Kram till Dig

Kommentera

Publiceras ej