6 månader

1kommentarer



I lördags firade jag och Henrik att vi varit tillsammans i 6 månader. Vi spenderade dagen med lite shopping i stan och en öl hos Lisa på Kung Carl innan vi åkte hem och lagade en god middag. Till varmrätt gjorde vi lamm med saffranspotatis och pestosmör och till efterrätt gjorde vi chokladfondanter med superduperspecialgrädde. Receptet på Chokladfondanter är det jag har lagt upp här ovanför. Godast var dom kylskåpskalla dagen efter. För att göra grädden vispar man äggulor med socker och blandar sedan det med vispad grädde och krossad choklad (vi använde dajm). Jag kan inte förklara hur gudomligt gott det var så ni får föreställa er...eller helt enkelt testa receptet.



På söndagen vaknade jag och bara ville ut. Solen sken så vi bryggde kaffe och gjorde mackor och sedan gick vi ner till vattnet och åt frukost där. Det blev en mysig morgonpromenad på ca 8km.

1 kommentarer

Henrik

27 Apr 2010 18:58

Det var nog den bästa desserten jag ätit, någonsin.

Fin fin helg det blev baby! =)

Kommentera

Publiceras ej