Skidåkning is the shit

1kommentarer

Idag sken solen (i mitt hjärta, uppe i skyn såg jag bara månen), det var klarblå himmel och snö i trädtopparna. En underbar dag för skidåkning tänkte jag och åkte ut till VOK-stugan. 80kr fattigare och med stavar i händerna gav jag mig ut i spåret. Eftersom jag är uppvuxen i Lappland trodde jag att jag hade skidåkning i blodet så även om jag inte gjort det här på många många år trodde jag jag skulle vara snabb som attan och ha tekniken inne. Det visade sig ganska snabbt att mitt blod är helt fritt från skidåkning men trots dålig teknik, dålig kondis och för mycket kläder så var det skönt att vara ute i den friska luften och röra på sig.
När jag kom hem ställde jag in en förberedd tomat/squash/fetaost-gratäng tillsammans med en marinerad fläskfilé i ugnen och satte mig framför Greys Anatomy. Till efterrätt åt jag två av kladdkakemuffinsarna jag bakade igår (väldigt kladdiga och ultrasupergoda!).

1 kommentarer

pappa

24 Feb 2010 18:28

Härlig dag verkar du ändå ha haft! Träning ger färdighet.... här -35 grader i morse, phu... ha de kram

Kommentera

Publiceras ej