Solig dag på öin

2kommentarer

Idag sken solen när jag vaknade. Jag gjorde frukost och satt en stund vid datorn för att pyssla med diverse affärsidéer. Vid två-tiden fick jag nog av att sitta inomhus och hoppade in i finsaaben och körde med takluckan öppen till Slite för att fika med Birgitta på Humle och Dumle. Vi åt varsin supergod macka och drack en välgjord latte till. På hemvägen stannade jag till på Shell och tankade dunken full och köpte motorolja till gräsklipparen och sedan körde jag raka vägen hem och satte igång med klippandet. Gräset hade vuxit sig riktigt högt så det var tungt på vissa ställen. Både jag och Rebecka har dragit oss för att klippa för gräsmattan har varit full av fina blommor men idag var det dags för blombloddag. När vi hade klippt klart och pratat en lång stund insåg jag att det faktiskt är middagsdags så nu står maten på spisen och väntar på omsorg.

Imorgon ska jag ge blod för första gången. Känns bra att jag äntligen har tagit tag i det. Ge blod du med!

2 kommentarer

pappa

20 May 2010 19:08

Vad duktiga du och Henrik är som ger blod. Tur att du har "finsaaben" så du kan ta dig runt på ön. Å så klippte du gräsmattan - perfekt! kram

Anette

20 May 2010 22:35

Lycka till med blodgivningen. Det är ju bra att få kolla blodvärdena också.

Kram

Kommentera

Publiceras ej