Pärlan

1kommentarer

På en liten plastbricka på mitt köksbord ligger tusentals små små färgglada pärlor utspridda. Jag har börjat lägga pärlplattor och hittills har jag åstadkommit två hundhuvuden, en tax och en pudel. Det går åt en väldans massa tid och tålamod när man måste plocka upp varje pärla med pincett. Mitt kända korta tålamod till trots tycker jag att jag gör ett väldigt bra jobb. När Henrik kom hit med hela pärlplattekitet hade han gjort två små rosa hjärtan med svart ram och jag har nu gjort örhängen av dem. Väldigt fint! Ska nog ha på mig dom i veckan och va pärlplatte-chic.


Klåddan blev förresten väldigt väldigt god! Vi stekte dom i stekpannan istället för i ugnen och det gick hur bra som helst! Henrik gjorde två igårkväll, resten av degen ställde vi in i kylen för vi hade inte tid att grädda fler. Idag när jag kom hem och öppnade kylskåpet hade degen nästan rymt så jag samlade ihop den och gräddade resten. Lunch och middag bestod således till största delen av bröd. Väldigt gott bröd. Testa! Palt + bröd = brödpalt = gott!

1 kommentarer

Henrik

19 Oct 2010 07:04

Vi hade nog för lite fläsk och flott... =)

Kommentera

Publiceras ej