Löpning

3kommentarer

Min träning går bakåt. För några veckor sedan sprang jag 10km utan några större problem. Nu håller jag på att dö efter 3. Hur går det ihop? Jag har försökt lösa detta problem och kommit fram till detta:

  • Mina skor är för tunga
  • Klockorna går för fort, därav den dåliga tiden (jag skriver i plural för jag har provat flera klockor med samma resultat)
  • Jag har något fel på mina lungor, möjligtvis medfött fel eller en kollapsad lunga
  • Spåret jag springer är felmätt och är egentligen längre än det som står på skyltarna

Om någon har en tablett jag kan ta för att bli snabb i spåret; skicka den hitåt!

3 kommentarer

pappa

18 Jul 2011 20:46

Tror på den sista förklaringen för det är så svårt att mäta - ...



men läste att :- träna i 21 dar i följd = tar bort en gammal ovana!!

Henrik

19 Jul 2011 15:58

Du ska nog göra nåt som du tycker är roligare, är det tråkigt i spåret så ger man upp bara för att det är tråkigt...och minsta lilla jobbigt.



Sluta stirra dig blind på hur långt du kommit, jag tror det är där felet ligger! =)

Anette

21 Jul 2011 16:21

Ja, skit i hur långt o fort du springer. Lyssna på fåglarna, känn dofterna....de goda...,titta på växterna...Kram



Kommentera

Publiceras ej