Sociala medier

0kommentarer

Hur söker man jobb via sociala medier? Det var frågan som kretsade i mitt huvud imorse. Kl 8.00 var jag på plats på Olof Palmesgata och i Unionens lokaler. De anordnade ett frukostseminarium kring just detta ämne. Det finns ju en hel del olika sociala medier och eftersom många jobb (ca 80%) förmedlas via kontakter är det viktiga kanaler att synas i. Vilken bild visar du upp av dig själv på nätet? Det är dessutom många rekryterare och arbetsgivare som spanar in de jobbsökandes profiler.
 
 
Frukostseminariumet var för min del alldeles för basic för att ge något men även om jag visste allt de sa så är det bra att få en reminder om vad som behöver göras. Jag måste sätta mig ner och slipa på mina olika sidor vid tillfälle. Det var också en chans till nätverkande och efteråt tog jag en kaffe med en tjej från Danmark som också var där och lyssnade.
Ungefär så här går tankarna nu: Måste fila på profiler! Måste söka jobb! Måste nätverka! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej