Valborg i Skärgården

0kommentarer

När vi öpnnade ytterdörren för att åka in till Strömkajen i tisdags haglade det. Vi höll båda andan och hoppades på att den andre inte skulle vilja ge upp och stanna hemma. Så tog vi oss i alla fall in till stan och hoppade på färjan ut till skärgården. Vi åkte ca 1,5 timme till en ö som heter Gällnö. På ön bor ca 30 personer och det finns ett vandrarhem, en pub och en liten handelsbod under sommarmånaderna.

Väl framme på Gällnö sken solen och vi fick en riktigt mysig kväll. Tältet går att öppna på hela långsidan så man kan sitta i tältet med benen utanför och äta och dricka. Man behöver inte heller vara rädd att riva hela tältet när man ska åla sig in med ryggsäck och allt.

Vi vaknade tidigt nästa morgon (som man alltid gör när man sover i tält) så kl 09.40 hade vi varit uppe i flera timmar och var redo att åka hemåt. Vid lunchtid var vi tillbaka i lägenheten, lite gladare och friskare. Resten av dagen och kvällen spenderade vi med att rensa i förråd och garderober.

Det kommer definitivt att bli fler skärgårdsturer i sommar. Hoppas att några av er hänger på!