Dagavill

2kommentarer

Ni har väl antagit att jag lagt ner den här bloggen vid det här laget men icke sa nicke. Jag är bara lite seg. Det krävdes några sjukdagar för att jag skulle ta mig tid för sätta mig och skriva ett inlägg. 
 
För ett år sedan (eller mer) började jag på en filt, som sedan blev en babyfilt, gjort av mormorsrutor. Efter att ha virkat massa rutor och fäst ännu fler trådar gav jag upp och babyfilten blev en dockfilt...bara det att jag inte har några dockor..så filten har legat underst i en pysselhög sedan dess. Idag plockade jag fram den och sydde fast den på en av våra pallar som vi fått av Berna. Vad tycker ni? Tumme upp eller ner? Ska jag låta det sitta kvar eller ska jag lägga tillbaka "filten" i pyssellådan?
 
Idag upptäckte jag något nytt. Gotlänningar har inget ord för "Dagavill"! Jag vet sedan tidigare att de inte vet vad man gör när man "sover räv" men det här chockade mig lite. Vad gör gotlänningar när de inte vet vilken dag det är? Vad ÄR dom då? Och låtsassover dom aldrig på öin? Frågorna är många....
 
Kram på er alla! Kul att ni hänger kvar fast jag är världens tråkigaste bloggare som bara bloggar ett par gånger per år! =)
 
 

2 kommentarer

Anette

13 May 2014 20:00

Vilken tur att jag fick ett infall och gick in på din blogg!!! Tänk att inte ens min väninna i Norrlands inland visste vad "sova räv" är!!
Pallen blev ju fantastiskt fin!! Låt filten sitta kvar!!
Kram

N'Henry

20 May 2014 22:58

Världens bästa sällanbloggare!

Kommentera

Publiceras ej